2017. június 16., péntek

Kérdések az emberi rosszindulat margójára

Elárulok egy titkot. Ha bármilyen kismamafórumon egymásnak akarod ugrasztani az embereket, elszabadítani az indulatokat, és kivívni az általános rosszindulatot, csak kérdezz. Elsőként ajánlom a császáros szülés témáját, vagy a szoptatás/tápszer kérdését, általában tuti befutók. 
De bejegyzésem témája nem a szoptatás és nem a szülés, hanem az az általános tendencia, mely az e témákon meginduló kommunikációból jól látszik. 
De akkor sem értem.
Nem értem, hogy miért nem szabad akármilyen (jelen esetben jó) szándékkal, vagy akár csak információéhségből feltenni egy kérdést. Nem értem, hogy a kérdés feltevése miért implikálja azt, hogy a kérdező már állást foglalt valamelyik oldalon. Nem értem, miért kell ennek megfelelően kikelni a kérdező feltételezett állásfoglalása ellen. Nem tudom, hogy mégis miért kell egy kérdés mögé halom megjegyzésben kiegészítést írni arról, hogy az ember mit NEM kérdezett, mondott, vagy gondolt. És egyáltalán, nem értem az embereket.
És eljátszom a gondolattal, hogy vajon hogyan reagálnának ez emberek, ha megtudnák, hogy pont az ellenkezője történt és történik veled, mint amit ők gondolnak. De nem fog eljutni hozzájuk. Talán jobb is így. 
Mégis, valaki elmondhatná, hogy mit lehet az emberi rosszindulattal kezdeni.